2018年5月19日土曜日

Vesuvius ガイ・セバスチャン(Guy Sebastian)

「喉元過ぎれば熱さを忘れる」とか。人間というものは,渦中にいる間はそれについて真剣に考えたりするものの,いったんそれが終わってしまうと,すぐにそのことを忘れてしまいます。 ヴェスヴィアス火山はこの1万7000年の間に少なくとも30回は噴火しており,そのうちの8回はかなりの被害を出しています。特に79年に起こったものは被害が大きく,16,000人の死者を出したと推定されています。住むには危険な場所ですが,では今現在一体どれくらいの人間がそこに住んでいるとお考えでしょうか?なんと200万人がその周辺に住んでいるそうです。人間というのはいつまでたっても学ばないものです。
They say "Once on shore, (we) pray no more."  When in trouble, we take it seriously and think about it a lot but once we get out of it, we forget about it so quickly.  Mt. Vesuvius erupted more than 30 times in last 17,000 years.  Eight of them were quite catastrophic and one in AD 79 is said to have killed 16,000 people.  It's one of the most dangerous place to live in the world.  Then how many people do you think are living in the vicinity now?  Today two million people live there.  When do we learn a lesson?        
Vesuvius (Guy Sebastian)

[Verse 1]
See the smoke rings climbing
From the things we're hiding
Who is hiding here?
We can circle round
And like we both don't feel it
But it's always there, ooh, yeah

[Pre-Chorus]
Should we be lovers? Should we even do this?
Should we let the sleep and tie the lie?
'Cause this could destroy us or be the best thing for us
I'm not ready for ya'

[Chorus]
Vesuvius, Vesuvius
Are you sure you wanna wake it up?
Vesuvius
We know there's no going back
Vesuvius
Are you sure you wanna wake it up?

[Verse 2]
Bottled up in emotions
Could start a commotion
We'll find out tonight (we'll find out tonight)
No other high could match this
Turn us both to ashes
In a blink of an eye, ooh, yeah

[Pre-Chorus]
Should we be lovers? Should we even do this?
Should we let the sleep and tie the lie?
'Cause this could destroy us or be the best thing for us
I'm not ready for ya'

[Chorus]
Vesuvius, Vesuvius
Are you sure you wanna wake it up?
Vesuvius
We know there's no going back
Vesuvius
Are you sure you wanna wake it up?
Vesuvius

[Verse 3]
Volcano, no brain, no
At least after rain, we might see us a rainbow, yeah
Vesuvius, nah-nah
Issues to tissues, tears running like lava
Everybody get problems
But do you really need to solve 'em?
'Cause I'm good if your good
I don't know if it's good to be close to Vesuvius

[Bridge]
Vesuvius, ooh, Vesuvius
Oh, Vesuvius, yeah, yeah, yeah

[Chorus]
Vesuvius, Vesuvius
Are you sure you wanna wake it up?
Vesuvius
We know there's no going back
Vesuvius
Are you sure you wanna wake it up?
Vesuvius

[Verse 1]
見えるだろ?煙の輪っかが上ってくのが
お前と俺が隠してるものがそいつの正体だ
ここに誰が隠れてるんだ?
このままここに閉じ込めて,なかったことにしてもいい
お互いに気づいていないフリをして
だけどそんなことしても,そいつはいつもそこにある

[Pre-Chorus]
付き合えってことなのか?そんなことわざわざしなきゃダメなのか?
でなきゃこのまま目を閉じて,ウソを続ける方がいいのか?

だってそんなことしたら,お互いがダメになるかもしれないし
ひょっとしたら最高の結果になるかもしれないけれど
まだ覚悟ができてないんだ

[Chorus]
あの火山と同じなんだ
今は静かに眠ってるのに,そいつの眠りを邪魔したいのか?
ヴェスヴィアス火山と同じ
始めたら後戻りできないことはお互いわかっているはずだけど
ェスヴィアス火山みたいに
静かに眠っているものを,本当に起こしたいと思ってるのか?

[Verse 2]
言いたいことを溜め過ぎてると
揉め事になることもあるから
それを今晩確かめるんだ(それが今夜わかるはず)
他に何をやったって,こんな気分になれないけれど
少しでも間違えたなら,お互いが灰になる
瞬きしてる一瞬に

[Pre-Chorus]
付き合えってことなのか?そんなことわざわざしなきゃダメなのか?
でなきゃこのまま目を閉じて,ウソを続ける方がいいのか?
だってそんなことしたら,お互いがダメになるかもしれないし
ひょっとしたら最高の結果になるかもしれないけれど
まだ覚悟ができてないんだ
[Chorus]
あの火山と同じなんだ
今は静かに眠ってるのに,そいつの眠りを邪魔したいのか?
ヴェスヴィアス火山と同じ
始めたら後戻りできないことはお互いわかっているはずだけど
ェスヴィアス火山みたいに
静かに眠っているものを,本当に起こしたいと思ってるのか?

[Verse 3]
火山と同じで抑えられない,わかってたってダメだけど
少なくとも雨が降ったら,虹が出るかもしれないし
あのヴェスヴィアス火山みたいに
悩みや不満を言い合って,溶岩が流れるように,涙が次々溢れだす
誰だって悩みくらいあるもんだけど
だからってその悩み,解決しなっきゃダメなのか?
だってお前がいいんなら,俺も別にいいんだよ
噴火しそうな火山のそばに,近づくのがいいことなのか,それが俺にはわからない

[Bridge]
ヴェスヴィアス火山みたいなことなんだ

[Chorus]
あの火山と同じなんだ
今は静かに眠ってるのに,そいつの眠りを邪魔したいのか?
ヴェスヴィアス火山と同じ
始めたら後戻りできないことはお互いわかっているはずだけど
ェスヴィアス火山みたいに
静かに眠っているものを,本当に起こしたいと思ってるのか?

(余談)

「人間はいつまで経っても学ばない」などとリードで偉そうに語っている私ですが,当の私がいつ地震が来てもおかしくない首都圏に今も住んでいるのは,やはり「喉元過ぎれば熱さを忘れる」からであるに違いありません。

0 件のコメント:

コメントを投稿